Monday 2 November 2015

3 november 2015

Sekali lagi aku dalam tekanan,

      Terasa fedup dengan kerja sekarang, benci dengan bosan dengan kerja2 yang dilakukan sekarang, no motivasi lg untuk kekal di sana.. Keadaan kerja, persekitaran, semuanya membuatkan aku dalam tekanan, gelora di hati ini mahu kan persekitaran kerja yang baru, kerja yang tiada tekanan seperti ini... Aku mahu melihat dunia yang indah ini, kerja yang dapat melihat dunia.. Namun hasratku mendapat tentangan dr seluruh keluarga aku, terasa bnyak sangat tekanan dalam diri ini...aku mahu mencipta impian aku, tapi orang sekeliling gagal memahami keinginan aku, aku tak mahu terkandas hanya di sini.. Aku mahukan masa depan aku cerqh bersama keluqrga aku..

      Sampai bila lah aku terus di sini,siang berganti siang, malam berganti malam, sudah hampir 3 tahun begini, namun apa yang aku ada? Bebanan hutang yang semakin tinggi, langsung tiada peluang untuk mencari pengalaman hidup... Semuanya hanya lot lot lot, output output output, tester, prober, wafer, dan ape semua yang langsung tidak memberi manfaat pada diri ini, terasa diri ini semakin tua tp apa pengalaman yang aku ada? Ingat output banyak, power betulkan tester, power buat probing mampu membuatkan hidup aku lebih selesa? Saban hari makin didesak penyelia hanya kerana output.. Owhhh,, beginilah hidup sebagai operator, langsung tak berguna... Menyesal aku dulu tak belajar.. Hmm..feel like i wanna saya goodbye to on semi for all this pressure.. Thanks a lot

      Aku harapkan keluarga dapat memberi sokongan pada aku untuk menjadi pemandu lori ni...dengan pendapatan lebih sikit ni, ada juga wang lebih bg aku untuk mencapai cita2 aku... Yang penting, cuti sabtu ahad dqn qku mempunyai masa untuk belqjar secarq part time even yqng aku ambil ni hqnyq kemahiran saja... Ilmu harus dicapai, untuk mencapai tujuan yang lebih besar... Jikalau tidak, sampai2 bila2 pun aku akan terperangkap di tahap ini saja... Bukan minat aku untuk menjadi pemandu lori ini, tp at least aku boleh tahu selok belok logistic ni..  Bukan hanya terperap sampai ke tua untuk mencapai output, sekurang2 nya aku mempunyai pengalaman lain yang boleh aku gunakan untuk masa hadapan..

      Lama juga ye aku tak update blog ni.. Haha... Sebab kejar output la ni.. Haha, i wonder what shes doing rite now... I means my love, miasara@norafida..is she okay with her family.. Be happy and have fun like what ur always be... Dan jangan lupakan aku yang sentiasa mengingati mama dalam keadaan tertekan sekarang ni.... Ingat segala kenangan kita... Hanya itu saja yang ada pada kita.... Kenangan..i thought u r 31 or 32 rite now...? Haha, im sory im really forget... Ingat lg kenangan masa 1st time jumpa dulu, jumpa kt tempat gelap lqk tu... Apa la mama ni :D.. Da hampir 4 tahun dah kita berpisah... Namun kenangan seperti baru lg berlaku, dalam bulan ni la mama kena pindah dekat taiping sana kan... Sedih je masa tu... Hmm, tp takdir itu lebih baik bg kita... Kita takde jodoh buat masa ni mama..

Sekian saja lah  coretan meluahkan rasa tak puas hati ku pada keadaan sekarang,

Khairul Ridzuan
0430
3 November 2015

No comments:

Post a Comment